A Bayer Hungária Kft. célként tűzte ki, hogy 2050-ig a teljes értéklánca mentén mérsékelje az üvegházhatású gázkibocsátást, valamint tevékenysége során 100%-ban fenntartható forrásból származó áramot használjon. A fenntarthatóság környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseinek feltérképezése céljából a Bayer megbízásából a Kantar kutatóintézet „Bayer Barometer” néven felmérést végzett.

A közvélemény-kutatást több közép-kelet-európai országban, így Magyarországon, Csehországban, Lengyelországban és Szlovákiában is elvégezték. A kutatásból kiderült, hogy a felmérésben részt vevő országok közül hazánkban a legismertebb a fenntartható fejlődés témaköre (86%), valamint a „fenntartható mezőgazdaság” Szlovákia mellett szintén Magyarországon a leginkább közismert kifejezés (71%). A válaszadó országok állampolgárai egyetértettek abban, hogy a nők tesznek többet a fenntartható fejlődésért.  

A felmérés szerint a motiváló tényezők az alábbiak szerint oszlanak meg: a válaszadók 63%-át a természettel való törődés, 45%-át a gyermekek jövője, 34%-át pedig a világnézet ösztönzi a fenntarthatóság elveivel összhangban való cselekvésre. A válaszadók 58%-a egyetértett abban, hogy a fenntartható fejlődést az innováció elősegíti.

A megkérdezettek szerint a nemzetközi és civil szervezetek, valamint a helyi és állami hatóságok mellett az állampolgárok is felelősséggel tartoznak a fenntartható fejlődés elérése érdekében. A polgárok egyéni szinten 66%-ban szelektív hulladékgyűjtéssel, 64%-ban az élelmiszerpazarlás elkerülésével, 58%-ban energiatakarékosággal, 55%-ban a szezonális termékek választásával, 53%-ban pedig víztakarékosággal járulnak hozzá a fenntarthatóság eléréséhez. A felmérésből kitűnik továbbá, hogy ezen tevékenységek az 56 évnél idősebbek körében elterjedtebbek, amelyre Dr. Izabella Anuszewska, a Kantar kutatóintézet szociológusa szerint az a magyarázat, hogy a nagy részben még szülőkkel lakó 18-35 éves korosztály kisebb valószínűséggel dönthet egyénileg az ilyen jellegű tevékenységekről.

A válaszadók szerint a járványhelyzet felerősítette a fenntarthatóságra irányuló törekvéseiket, nyilatkozatuk alapján ezen időszak alatt még gyakrabban tesznek a környezetük védelméért és vásárlási, étkezési szokásaik átalakításáért.

Forrás: