A jövő járművei – a tervek szerint – digitálisak, hálózatba kapcsoltak és fenntarthatóak lesznek, amely a fejlesztőket is komoly kihívások elé állítja a kialakítás terén. Így nemcsak a működésüknek és a külsejüknek, de a belső tér kialakításának is fenntartatónak, valamint komfortosnak kell lennie ahhoz, hogy kielégítse a fogyasztói igényeket. A Contitnetal AG vezető német autóipari konszern azt állítja, hogy kifejlesztette jelen korunk legmodernebbnek számító belső terét, amelyet a müncheni IAA Mobility kiállításon már be is mutattak.

Az AMBIENC3 elnevezésű koncepciójármű könnyű és robosztus, innovatív és fenntartható anyagokból készült felületekkel, természetes, finom és élénk színekkel, amelyet kellemes, már-már lágy hanghatások és meleg fényforrások kísérnek.

A modell alapjául – az újrahasznosítást szem előtt tartva – egy VW T2 kisbusz szolgált. A kisbuszhoz kisebb szennyezőanyag-tartalmú, valamint az alacsonyabb kibocsátást elősegítő természetes és megújuló nyersanyagokat használtak fel.

Innovatív megoldásként a buszba nem szereltek gombokat és egyéb kapcsolókat, a funkciók intuitív módon használhatóak. A különböző felületek funkcionális nyomtatás révén jöttek létre, amelynek az egyik legnagyobb előnye, hogy nagyon rövid idő alatt tudnak hőt termelni, valamint különleges tulajdonságaik közé tartozik az optimalizált szennyeződési jellemző, a maximális kopásállóság, sőt akár a sérülések „öngyógyulása” is.

A tervek szerint a járműveket önvezető autóként fogják forgalomba bocsátani. A „harmadik élettérként” kialakított járművekben az utazás mellett akár lakhatunk vagy dolgozhatunk is a jövőben. A gépkocsikban a „staynu” (nevét a „stay new” – „maradj új” kifejezésről kapta) technológia gátolja a szennyeződéseket a felületeken, amely módszert először a vezetőülésben alkalmazzák majd. A „laif” innováció pedig a levegő és a pára áteresztését teszi könnyebbé, a hőmérséklet passzív szabályozását is lehetővé téve.  

Forrás: