Az Egyesült Királyság Éghajlatváltozási Bizottsága szerint a széndioxid-kibocsátás csökkentése érdekében a szigetországnak 2025-ig 150 000 nyilvános elektromos töltőpontra (a továbbiakban: EV-töltő) lenne szüksége. A Shell vállalta, hogy az általa megvásárolt Ubitricity EV-töltő szolgáltató révén ennek egyharmadát, azaz 50 000 utcai EV-töltőt létesít szűk három év alatt, 2025-ig. A megvalósítás során az Egyesült Királyság Zéró Emissziós Járművekért felelős Irodája (Office for Zero Emission Vehicles) a Lakossági Utcai Töltőprogram (On-Street Residential Charging Scheme) keretében az EV-töltők telepítési költségeinek 75%-át fedezi. Az Ubitricity-töltőoszlopokat telepíteni kívánó helyi hatóságokat támogatva a fennmaradó 25% kifizetését a Shell vállalta.

Az Egyesült Királyságban az utcai infrastruktúra részeként, villanyoszlopokon vagy akár lokális trafóház-szekrényeken mintegy 3 600 Ubitricity-töltő üzemel. Annak érdekében azonban, hogy a helyi hatóságok az elektromos töltés lehetőségét minél szélesebb körben biztosítani tudják a saját parkolóhellyel nem rendelkező autóvezetők számára, elengedhetetlen újabb töltőpontok létesítése. Felmérések szerint az angol városokban a háztartások több mint 60%-a nem rendelkezik saját parkolóval, ez az arány pedig a szociális bérlakásokban élők esetében 68%.

 „Akár otthon, akár a munkahelyen, akár útközben, szeretnénk az Egyesült Királyságban hozzáférhető EV-töltési lehetőségeket biztosítani annak érdekében, hogy minél többen válthassanak elektromos meghajtású járművekre.” – mondta David Bunch, a Shell brit országos elnöke.

A vállalat a jelenlegi több mint 60 000 töltőpontról 2025-re világszerte mintegy 500 000-re kívánja növelni az általa létesített elektromos járművek töltőhálózatát ezzel is hozzájárulva annak a hosszú távú célkitűzésnek a megvalósításához, mely szerint – az ENSZ éghajlatváltozásról szóló Párizsi Megállapodásában foglalt célok elérése érdekében – a Shell 2050-re nettó nulla kibocsátású energiaipari céggé válik.

Forrás: