A megrendelések azt mutatják, hogy ugrásszerűen nő a fogyasztók fenntartható alapanyagokból készült ruhák iránti igénye – derült ki a GLAMI online divatcikk kereső platform adataiból. A GLAMI mára már 3 kontinens 17 országban van jelen, platformján több mint 4.500 divatmárka található meg, és egy mesterséges intelligencián alapuló algoritmussal igyekszik felmérni a fogyasztói szokásokat.

A közzétett adatok alapján 2020-ban Romániában 420 százalékkal, Görögországban 352 százalékkal, Szlovákiában pedig 343 százalékkal nőtt a fenntartható anyagokból készült ruhákra vonatkozó megrendelések száma 2019 azonos időszakával összehasonlítva. Ugyanez az érték hazánkban 257 százalékkal nőtt, amely szintén jelentősnek mondható. Az utóbbi időben tapasztalható növekedés a fenntarthatósági szemlélet egyre nagyobb népszerűségének tudható be.

A környezet megóvása, a fenntartható alapanyagokból készült termékek megvásárlása tudatos fogyasztói magatartást feltételez. A fogyasztók azon termékeket részesítik előnyben, amelyekről tudják, hogy kisebb környezeti terhelést jelentenek „nem környezetbarát társaiknál”. A tudatosság körébe tartozik, hogy a vevők sok esetben tájékozódnak a különböző divatmárkák honlapjairól a megvásárolni szándékozott terméket illetően, amely során az újrahasznosíthatóság és az energiahatékonyság bírnak kiemelkedő jelentőséggel. A pamut, a len, a lyocell, a kender vagy az újrahasznosított poliészter tipikusan ilyen anyagoknak számítanak a divatiparban.

A GLAMI ECO speciális, a fenntartható márkákra és termékek szakosodott keresőfelülete kifejezetten a fenntarthatósághoz kapcsolódó fogyasztói szokásokat vizsgálja. A kutatásaikból kiderül az is, hogy hazánk fogyasztói lakosságának 60 százaléka hajlandó lenne többet „áldozni” egy fenntartható termékre, mint egy hasonló, “fast fashion” divatcikkre. Az e-kereskedelemi vállalkozások vezetői szerint a fenntarthatóság a közeljövőben a divatipar meghatározó, vezető trendjévé válik.

Forrás: