A KM Építő Zrt. kivitelezésében valósul meg az M31 autópálya vízrendezési feladatainak kivitelezése, melyre a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. adott megbízást, – írja a kivitelező sajtóközleménye. A beruházás hazai költségvetésből, „Kiemelt Közúti Projektek” nevű Támogatási Szerződés keretében jön létre. A szakemberek a gödöllői vízzáróan burkolt levezető meder kiépítését, és a Kis-Rákos patak vízrendezését is elvégzik a műszaki szempontból szükséges árokkorrekció, meder, tározó, gát és műtárgyak megépítésével. Az M31 autópálya területén összegyűjtött csapadékvizet a szomszédos területekre csillapított formában vezették el korábban. Ez a megoldás azonban nem bizonyult megfelelőnek, ezért 2010-ben született döntés a vízelvezetés felülvizsgálatáról és áttervezéséről.
A projekt a műszaki tartalom szerint két szakaszból áll: az alsó Kis-Rákos patak mederrendezéséből, illetve a beton paplannal burkolt levezető meder szakaszból közel 2500 méter hosszúságban. A KM Építő Kft. szakemberei a kivitelezés jelenlegi fázisában a levezető meder profil kialakítását végzik el beton paplan terítéssel, majd az árapasztó műtárgy és monitoring kutak kiépítésével folytatódnak a munkálatok.
A projekt különlegessége a levezető meder szakasz burkolatának anyagválasztásából adódik. Az árok burkolás-anyagát a világ számos részén hasonló funkció ellátására alkalmazzák, azonban Magyarországon ekkora volumenben ez az első hazai vízelvezető meder kialakítás betonpaplan burkolat felhasználásával. A választott mederburkolat anyagának és használatának újdonsága miatt a gyártó által biztosított technológiai bemutatónak és próba-beépítésnek köszönhetően a KM Építő Kft. szakemberei a beépítés sajátosságait megismerve és alkalmazva gyors, hatékony, a hagyományos mederburkolási technológiákhoz képest lényegesen termelékenyebb eredményt értek el. A projekt műszaki átadás-átvételének dátuma 2023. május 22.